nedeľa 12. augusta 2012

Milénium: Muži, ktorí nenávidia ženy

Názov: Muži, ktorí nenávidia ženy
Originál: Män som hatar kvinnor
Autor: Stieg Larsson

Séria: Millenium ¤ 1

Novinár Mikael Blomkvist je odsúdený za ohováranie významného švédskeho podnikateľa a snaží sa uniknúť pozornosti médií hlavného mesta. Priemyselný magnát Henrik Vanger, žijúci v severnom Švédsku, ho poverí úlohou napísať kroniku svojej rodiny, ktorou v skutočnosti sleduje jediný cieľ: objasniť záhadné zmiznutie svojej netere Harriet v lete 1966. Blomkvist pri písaní kroniky, aj s pomocou geniálnej hackerky Lisbeth Salanderovej, čoraz hlbšie preniká do záhad rodiny a odhaľuje pravdu o mužoch, ktorí nenávidia ženy.

Káva, to je prvé, čo ma napadne pri pohľade na túto knihu. Mám pocit, že v nej vypili hektolitre kávy. Sama som si musela ísť uvariť jednu malú čiernu bez mlieka. Nedalo mi to. K tejto knihe som sa dostala náhodou. Mama mi domov doniesla dve časti, bohužiaľ táto prvá medzi nimi nebola. Bola som teda nútená nájsť si k nej inú cestu. V knižnici nebola, čítačku nemám a tlačiť stovky strán nebudem, o čítaní z obrazovky počítača nehovoriac. Tak som prvý krát skúsila audioknihu. Neľutujem. Natrafila som na verziu s celkom počúvateľným hlasom, tak prečo nie.

Obsah hovorí, že ide o nejaké pátranie, no budiš, nie je to práve typ kníh, ktoré by som milovala, ale raz treba zaloviť aj do iných vôd. Neoľutovala som. Príbeh novinára Mikaela, ktorý sa po anonymnom type od kamaráta dostane do problémov hneď ako zverejní článok o bohatom magnátovi, je síce miestami trochu rozvláčny, ale v istých prípadoch zase neskutočne napínavý. Boli chvíľky, kedy som si priala posunúť niektoré časti preto, lebo sa mi zdali príliš... mimo príbeh, alebo zbytočne zdĺhavé, ale na druhej strane boli tam aj časti, ktoré som túžila pretočiť len preto, aby som sa konečne dopracovala k riešeniu celej záhady.

Príbeh je vskutku napínavý. Len mi nejak uniklo, ktorý príbeh bol hlavný, či ten v ktorom je Mikael čoby novinár súdený za urážku na cti a následný koniec, kedy sa táto kauza vytiahne opäť, alebo ten stred, v ktorom pátra po stratenej neteri Henrika Vangera, ktorý ho pre túto prácu najal. Bohvie, ale podľa názvu predpokladám, že ten stred a ten zvyšok bude asi len nejaká cestička, ktorá nás má previesť od jednej knihy k jej pokračovaniu. A to si veruže prečítam!

Čo sa týka postáv, Mikaela čoby hlavnú kladnú postavu nie je problém si obľúbiť, kto by už nemal rád milého pána v stredných rokoch, zvlášť keď je tak mierumilovný, šikovný a vo väčšine ohľadov kľudný? Asi málokto. Iné je to s Lisbeth, ktorá sa spočiatku javí ako tvor mierne nesympatického rázu a zdá sa mi, akoby sa u tak snažil vykresliť aj sám autor. V konečnom dôsledku sa však Lisbeth vyvíja spolu s príbehom a podarilo sa jej dobiť moje srdce.

http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666
Čo dodať na záver...nič. Rozvláčnosť som spomenula, nápad príbehu - pátranie po stratenej neteri je podľa mňa neskutočne super a spolu s tým ako je to celé napísané tvoria dokonalú dvojicu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára