nedeľa 12. augusta 2012

Temné vízie - Zvláštna sila


Názov: Temné vízie - Zvláštna sila
Originál: Dark visions - The strange power
Autor: L. J. Smith

Séria: Temné vízie ¤ 1

Študentku strednej školy Kaitlyn pre jej nezvyčajné oči a jasnovidecké schopnosti považujú za čarodejnicu. Ľudia sa jej boja a nemá nijakých priateľov. Prijme pozvanie do Zetesovho inštitútu, aby začala nový život a študovala s rovesníkmi s podobným neobvyklým nadaním. Kaitlyn tu spozná dvoch spolužiakov sympatického Roba, ktorý svojou liečivou silou rozdáva len dobro, a tajomného a nebezpečného Gabriela s telepatickými schopnosťami. Študenti postupne odhaľujú, prečo ich do inštitútu priviedli. Kaitlyn sa musí rozhodnúť, komu veriť... a koho milovať.

Pri pohľade na meno autorky a poslednú stránku knihy je takmer hneď jasné o čo pôjde. Niečo nezvyčajné, čo sa však napokon nejako napraví.. Na vysvetlenie. Myslím, že asi každého z nás už častokrát zaujal príbeh niekoho - jednotlivca, ktorý je spoločnosťou odstrkovaný, ktorého nikto nemá rád a nemá nijakých priateľov. Ja osobne som sa s takým stretla už mnohokrát. A nie je veľkým prekvapením, že zrazu sa v príbehu stane niečo, čo tohto jedinca z tejto spoločnosti vytrhne a on sa zrazu ocitá na mieste, na ktorom sa cíti dobre. 

To isté sa deje aj v tejto knihe, až na to, že hlavná postava, Kaitlyn, je okrem toho, že je neobľúbená, navyše obdarená zvláštnym nadaním, ktoré ľudí desí a práve to je príčinou, prečo si o nej často myslia, že je čarodejnica. Keď jedného dňa Kait dostane ponuku aby opustila mesto a odišla do inštitútu, v ktorom budú študovať jej schopnosť, a že tam navyše nebude sama, na čo čakať? 
Tu sa neskôr udeje presne to, čo by sa malo, Kaitlyn nájde priateľov, pretože kde jej môže byť lepšie, ako medzi ostatnými ľudmi, ktorí majú takisto nejaké nadanie. V inštitúte tak stretáva Lewisa, Annu, Roba a Gabriela.

Každý z piatich teenagerov má nejakú tú svoju schopnosť, ktorá sa dá nejako využiť. Lewis v malom množstve ovláda telekinézu, ináč je to podľa mňa trošku nevýrazná postava, takisto Anna, aj napriek svojmu nezastupiteľnému miestu, obaja ostávajú trochu v úzadí. Preto, aby do popredia vystúpil "nebezpečný" Gabriel a "milosrdný" Rob. Obaja chlapci sa totiž Kaitlyn zapáčia a ona sa tak ocitne v situácii, ktorú nečakala a v ktorej sa vlastne ešte ani neocitla. Musí sa rozhodnúť, rozhodnúť, ktorý chlapec je pre ňu vhodnejší.

Rob, je milý a ochotný každému pomôcť, hlavne vďaka svojmu nadaniu, kedy vie ľudom pomôcť od bolesti a ktorý má Kaitlyn rád. Nemá ju však rád práve "tak". Rob totiž nevidí Kaitlyn ako dievča, nevidí aký je príťažlivý. Vidí v nej len dobrú priateľku. 
Apropo Gabriel, dramatický hrdina, páchajúci zlo, spoločnosťou odsudzovaný, ktorého majiteľ inštitútu, pán Zetes vytiahol z väzenia pre mladistvých. Jeho chovanie je tak nejednoznačné! Miestami sa pred Kaitlyn obrňuje a je odmeraný, v iných chvíľach máme zase pocit, že jej dovolí nahliadnuť do svojho vnútra. Len na ako dlho?

Je už len na samotnej Kaitlyn, ako sa z tohto ľúbostného trojuholníku dostane. Ja osobne som s výsledkom spokojná, aj keď som možno dúfala v mierne iný výber, ale môže byť. A aby sme nezabudli, popri tom všetkom sa v inštitúte predsa len deje niečo, čo nie je s kostolným poriadkom, alebo aspoň to sa Kaitlyn snaží povedať Marisol, dievča, ktoré v inštitúte pomáha. Má jej však Kaitlyn veriť? 

Nemôžem povedať, že by táto kniha bola nejaká... ktorá by ma oslovila a čo ja viem, donútila ma zmeniť môj život. To nie, prečítala som ju však takmer jedným dychom a za pár dní, predsa len je to knižočka útla, čo je pre mňa obrovské plus, mám rada knihy, ktoré sa doslova "čítajú samé" a ani tá romantická zápletka nie je na zahodenie. 
Medzi negatíva by som zaradila, ani neviem, predvídavosť deja a akúsi obohranosť niektorých vecí. Nehovorím, že myšlienka písať o ľudoch, ktorý majú nejaké nadprirodzené schopnosti je predsa len iná ako písať o upíroch, vlkodlakoch a neviem čom všetkom, ale to všetko okolo mi prišlo, také, akoby som to už niekedy čítala, akoby som to poznala. 
Na odreagovanie a spríjemnenie poobedia však ako vyšitá. Nečítala by som ju znova, ale na druhej strane som zvedavá, ako bude príbeh pokračovať v ďalších knihách.


http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára