utorok 18. septembra 2012

Dážď slivkových kvetov

"Viem, že už nesmiem na nikoho brať ohľad. Inak by som riskovala, že celý život budem trpieť. "

Názov: Dážď slivkových kvetov
Originál: ??
Autor: Elena Hidvéghyová-Yung
Vydalo: Slovart, 2011, 168 strán

Mladá slovenská študentka čínštiny sa v Pekingu zaľúbi do staršieho, bohatého, slávneho muža, navyše sochára, silno ovplyvneného európskou kultúrou. Napriek tomu však zisťuje, že nie je pri ňom šťastná. Rozíde sa s ním a po rokoch skúma, ako by sa ich vzťah bol vyvíjal, a čo by bolo s ňou, keby zostala vedľa neho. Akú podobu nadobudne ich vzťah, keď sa po rokoch vráti do Číny a stretne sa s ním pri veľkolepom odhaľovaní jeho slávnej sochy v Šanghaji? Napriek všetkému totiž ostáva jeho osudovou ženou. Z tohto exotického ľúbostného príbehu o čínskom milencovi však autorka vyťaží celé lyricko-filozofické podložie, v ktorom sa krížia odlišné kultúry, odlišné cítenie, no vždy prevažuje mužsko-ženské vnímanie sveta a jeho prelínanie, vyrozprávané na viacerých rovinách. Grafické odlišovanie jednotlivých vrstiev ich myslenia a vnímania dodáva rozprávaniu dynamiku a psychologickú hĺbku. Z príbehu Lianga a Angely sa tak stáva príbeh o múdrej sile lásky.
 
K tejto knihe sa nebudem rozpisovať, nie že by som nechcela, ale ani sa nemám ako, resp. neviem čo by som k nej mala písať. Bola napísaná naozaj zaujímavo a nepochybujem o tom, že by isto zaujala takmer každú mysliacu ženu vo vyššom veku. Chcela som si túto knihu prečítať, ale buď som nebola v tom správnom citovom rozpoložení, alebo som proste len strelila privysoko. Ktovie.

Osobne som si však v knihe nenašla nič, čo by ma nejako oslovilo. Možno sem tam nejaká myšlienka, ale ináč som sa s touto knihou vyslovene trápila. Vlastne som ju dočítala asi už len preto, lebo som sa nudila vo vlaku a potom preto, lebo mi ostávalo len pár strán a bolo mi ľúto nechať ju len tak. Tak som to dobojovala. Ale nemôžem jej dať viac hviezdičiek. Napísaná bola dobre, ale pre mňa to bolo len trápenie.

http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666 

Možno raz... 

4 komentáre:

  1. ale anotácia vyzerá celkom fajne 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda! Ale napokon som akosi zo zvyškom spokojná nebola. Ale to je len môj názor, nepochybujem o tom, že niekto iný v tej knihe niečo nájde, čo bude že "wau"

      Odstrániť
  2. Anotace zní fajn, jen to vážně asi není téma, které by mělo chytnout právě mou osůbku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale tak ktovie, niekedy záleží aj od odbobia, nálady, všetkého možného. Ja nikoho nechcem odradiť, ale mne proste akosi nesadla.

      Odstrániť