piatok 22. novembra 2013

Jillian Michaels - Vyhrajte boj o štíhlé tělo

Zdroj
"Slova jsou mocná. To, čo vyslovujete, je tím, čemu věříte. V co věříte, to děláte. A to, co děláte, tvoří vaši realitu."

Ako vyhrať boj o štíhle telo
alebo
223 stranová biblia (nielen) pre začiatočníkov

Přestaňte bojovat se svou váhou a jednou provždy zhubněte s pomocí tohoto smysluplného plánu od americké odbornice na zdravý životní styl, wellness a hubnutí: Jillian Michaels. Pomohla již milionům lidí shodit nadbytečné kilogramy a cítit se skvěle a nyní může pomoci také vám. 


Boj so svojou postavou zvádzam už dlhé roky a nikdy nie som spokojná. Vlastne ešte ani nemám byť s čím, keďže som akosi stále zaseknutá na začiatku. Kedysi som knihy na podobnú tému vyhľadávala, avšak po trápení sa s pár stránkami knihy od Edity Sipeky som myslela, že už nikdy podobnú neotvorím. Našťastie som myslela zle.

Na Jillian som natrafila na internete úplnou náhodou, netrvalo dlho a obľúbila som si ju, aj to jej kričanie na ľudí v programe Biggest Looser a tú vieru, ktorú do mňa vkladala vždy, keď som púšťala DVD s cvičením a pochvalu, ktorej sa mi dostalo po ňom. Dostať do ruky voňavú novú knihu priamo od nej bolo pre mňa skutočným potešením. O to väčším, keď som knihu dočítala.

"Pokud chcete zahnat hlad, pohněte se! Jen nejděte někam, kde mají fast food, nebo do nějakého obchůdku!"

Kniha Vyhrajte boj o štíhle telo je premyslená a podľa mňa vhodná hlavne pre začiatočníkov. Jillian na to ide pekne postupne. Stravovanie, cvičenie, ako zvládnuť všetko, doslova všetko či už doma, na dovolenke, na párty, ako nestratiť motiváciu, dokonca aj to, ako sa obliecť.

Najviac oceňujem, že táto kniha aj keď hovorí, čo vlastne máme robiť, hovorí nám hlavne AKO to máme robiť a čo presne, aby sme konečne skoncovali so zlými návykmi a niečo so sebou urobili. Navyše to robí skutočne ľudskou formou, takou, že nemám pocit akoby som čítala učebnicu pre asistentov výživy, ale skôr ten, že čítam niečo, čo je určené ľudom, laikom.

Nikdy som nebola veľkým fanúšikom odborných výrazov, počítania, čítania etikiet, to sú proste veci, v ktorých sa nevyznám, preto ma táto kniha dostala aj tým, že z toho nerobí vedu, proste nám všetko predkladá na zlatom podnose. Na nás už ostáva len to, aby sme sa rozhodli, ktoré rady od Jillian budeme dodržiavať a ktoré nie.

"Pamatujte si - sejde z očí, sejde z mysli, nepřijde do pusy."

Kniha je rozdelená tematicky do rôznych kapitol, pričom každá obsahuje množstvo tipov, ktoré by ste mali, resp. ste schopní vo svojom živote dodržiavať, každý je bodovo ohodnotený. Tieto body si potom na záver spočítate a prečítate si svoju záverečnú radu. (Ale nikdy nie je na zahodenie prečítať si ich všetky.)

Pre ľudí skúsených to bude miestami len opakovanie všeobecne známych informácií, pre ľudí neskúsených, kam sa radím aj ja, je to miesto, kde je všetko pekne prehľadne pokope. Táto kniha rozhodne nie je jednorázovou záležitosťou. Ja (a verím, že aj mnohí iní) sa k nej budem nepochybne pravidelne vracať, znova a znova si čítať jednotlivé tipy a snažiť sa ich do života zaradiť čo najviac a časom sa budem snažiť aby ich len pribúdalo.

"Nechci, abyste tuhle knihu přečetli jen jednou, chci abyste ji přečetli znovu a opakovaně ji použili, když budete potřebovat informace nebo si něčím nebudete jisti."

Celkové hodnotenie: 

 


Už teraz sa nemôžem dočkať, ako sa na ňu vrhnem znova. S ceruzkou, farebnými fixami a istotou, že ten boj konečne skončí mojím úspechom. 


Ďakujem vydavateľstvu ANAG za poskytnutie recenzného výtlačku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára