štvrtok 7. novembra 2013

Stephen King - Carrie

"Nevěděla, zda získala svůj dar od Pána světel či Pána stínů, a teď, když zjistila, že je jí to jedno, zalil ji téměř nepopsatelný pocit úlevy, jako by jí spadla z ramen nesmírná, dlouho nesená tíže."

Z prípadu Carrie Whiteové
alebo
171 strán o telekinéze a jej krvavom dopade na neprajných spolužiakov

Děj prvního románu mistra horroru se odehrává mezi americkými teenagery. Hlavní hrdinka je nešťastná, neatraktivní dívka, pronásledovaná svými vrstevníky a tyranizovaná matkou, náboženskou fanatičkou. Carrie v sobě neočekávaně odhaluje paranormální schopnosti a malé, klidné městečko Chamberlain se stává jevištěm děsivých událostí.


Existuje na svete čitateľ kníh, ktorý by nepoznal Stephena Kinga? Myslím, že ich bude len veľmi málo aj vzhľadom k tomu, koľko z jeho kníh bolo sfilmovaných. Ja som niekoľko filmov videla, kníh prečítala. Táto sa zaradila do zbierky, avšak táto ma skutočne zaujala viac než tie ostatné.

Mnohí možno zaregistrovali, že Carrie teraz fičí aj v kinách, je to tuším už tretie spracovanie tejto knihy, ja som si chcela najprv prečítať knihu a až potom ísť na film, ale nejako to časovo nevidalo a počas posledný hodín, ktoré mi ostávali do filmu som stihla prečítať niečo vyše polovice, nevadí, nebolo to až také veľké sklamanie.

"Vytrhat ze zdí instalace jako artérie z živého masa."

Dej knihy sa odohráva v malom meste, počas posledného ročníka na strednej škole. Hlavnou postavou je Carrieta Whiteová, ktorá ako to už vo väčšine príbehov býva, nepatrí práve medzi školských obľúbencov, aj keď ona by možno chcela byť normálna a patriť medzi nich. To sa jej však všemožne nedarí, za čo do istej miery snáď môže práve jej extrémne nábožná matka, ktorá ju vychovávala poněkud divným spôsobom.

"Jenže ona se usmívala. Takovej úsměv jsem v životě neviděl. Usmívala se jak smrtka. A pořád se koukala na ruce a otírala si je o šaty, aby z nich dostala tu krev..."

Dej knihy je popretkávaný rôznymi zápismi označenými ako "z prípadu Carrie Whiteové" a podobne alebo z knihy od Sue Snellovej, spočiatku som si myslela, že je to nejaká chyba tlače, ale potom mi došlo, že to tam asi predsa len patrí. Neviem či tieto extra odseky mali len navodiť atmosféru "podľa skutočnej udalosti" alebo to skutočná udalosť naozaj bola, nepátrala som po tom.

Myslím, že to o čom je príbeh Carrie je už takmer verejným tajomstvom a vie to množstvo ľudí. Dokonca aj ja som vedela, čo sa jej stane, keď pôjde na ten ples, avšak som netušila čo sa stane po plese a po incidente, ktorý sa tam odohrá. Čakala som niečo menej drastické, ale dostalo sa mi skvelého krvavého príbehu, od ktorého som sa nemohla odtrhnúť a ktorého posledné strany som už takmer hltala, len aby som vedela, ako to všetko skončí.

"V kuželích světla vypadala jako postava z černobílého hororu. Celá od krve, ktorá z ní ještě odkapávala. Většina té krve teď už byla její vlastní." 

 

 Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png

Ak túžite po krvi, smrti, strachu a úžasnom príbehu, ak sa chcete na chvíľu mysľou priblížiť opustenej a nepochopenej teenagerke, nech sa páči.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára