nedeľa 28. septembra 2014

Aktuálne seriálové dianie ¤ 9

Po nejakom čase sa opäť ozývam s mojou seriálovou mániou, ktorá aj napriek prestávke stále pretrváva (ak sa dokonca ešte nezhoršila). Cez leto som sa im nejako špeciálne nevenovala, ale dohnala som to z časti na dovolenke a doháňam aj teraz a celkom statočne, dalo by sa povedať. V mojom watchliste stále pokračujú niektoré stálice a takisto pribudli aj úplne nové ale i nové - staré seriály. Keďže som usúdila, že sa tento rok možno budem na intráku nudiť, pridala som si pár seriálov, ktoré majú jednu – dve série a sú ukončené, takže ma nebudú mátať dlho a rozhodne nie až do prítomnosti, ako sa mi to stalo s niektorými seriálmi (začala som piatimi sériami a posledných pár sérií kukám v celej ich aktuálnosti už pár rokov). Najprv by som sa však chcela venovať tým stáliciam, z ktorých mnohé v týchto dňoch začali svoje x-té série, niektoré už posledné.

The Big Bang Theory ukončilo svoju siedmu sériu celkom zaujímavo a tak sa dalo očakávať, že rovnako zaujímavo začne aj osmička. Nestalo sa. Ak teda nerátam ostrihanú Penny, ktorá ma veľmi nenadchla. Seriál si však zachováva svoju kvalitu a aj keď už niektoré vtipy nie sú také vtipné a niektoré už počujeme po neviem koľký krát, stále sa na tomto seriály dá zasmiať a rozhodne nemôžem tvrdiť, že by sa rokmi nejako veľmi zhoršil, len možno trošičku a len miestami poľavuje, to však nie je ani zďaleka dôvod na to, aby som ho prestala sledovať.

Bones sa skončili neskutočne dramaticky. Mám pocit, že to už začína byť ako v Grey´s Anatomy, kde na nich číha jedna katastrofa za druhou, ale to nevadí, predsa len treba seriál nejako oživiť a pritiahnuť diváka k stále novej a novej časti, ja to ani nikomu nemám za zlé. Pri pozeraní prvej časti z novej série som vopred vedela ako dopadne a že sa rozlúčime s jednou postavou. V konečnom dôsledku to však bolo omnoho emotívnejšie (pre mňa) ako som čakala, nakoľko to predsa len bola jedna z hlavných postáv a určite mi bude v príbehu chýbať, ale ako to už chodí, človek si raz zvykne. Tak uvidíme ako sa príbeh bude vyvíjať bez tejto postavy a s postavou novou, ktorá je tam síce zatiaľ len jednu časť, ale vyobrazená v rozhodne pozitívnom svetle, naznačujúcom jej ďalšie účinkovanie a možno aj pridanie sa medzi hlavné postavy.

Grey´s Anatomy je takisto ochudobnené o jednu postavu a to o Christinu. Aj keď netvrdím, že bola mojou najobľúbenejšou postavou, rozhodne v seriály chýba nielen Owenovi a Meredith ale aj mne čoby divákovi. Ostalo po nej akési prázdno a aj keď viem, že jej návrat je nemožný, bude mi predsa len chvíľu trvať, kým si zvyknem na to, že je preč a budem si užívať seriál a jeho príbeh. (A tŕpnuť, kedy koho zase postihne nejaké nešťastie).

Sons of Anarchy prišlo v závere minulej série o Taru, Gemma to teraz „rozjíždí“ na plnej čiare a mne to už všetko ide tak trošku na nervičky. Úprimne sa musím priznať, že to už skutočne sledujem kvôli Jaxovi a o zrušení neuvažujem len preto, že je toto posledná séria, ktorá nás čaká a trochu som zvedavá ako sa to tvorcovia rozhodnú ukončiť a aké bude veľké finále.

Sleepy Hollow začalo svoju druhú sériu skutočne sľubne a tak ako prvá časť prvej série, tak i prvá časť druhej série ma len navnadila na ďalšiu (a ďalšiu a ďalšiu...) časť. Nechýba jej napätie, rôzne záhady, tajné plány, tesné úteky a trochu toho strašidelna, to je presne môj typ! Veľmi sa teším na celú druhú sériu a som úprimne zvedavá čo všetko nás v nej postretne a s čím všetkým sa budú hlavné postavy musieť vyrovnať.

Under the dome šlo cez prázdniny a dostatočne nás vynervovalo. Pri konci prvej série som váhala, či pozriem celú druhú, ale jej jednotlivé časti nám niekedy nedali ani spávať, nie to ešte pomyslieť na vyradenie z watchlistu. Nehrozí. Kupola je stále zákernejšia a ľudom v nej čoraz viac šibe. Čo iné sa dalo čakať. Možno len objavenie východu z nej. Rozhodne sa celá druhá séria vyvíjala zaujímavo a udialo sa v nej množstvo vecí, ktoré dej posunuli o veľký kus dopredu. Netuším na koľko sérií chcú tvorcovia natiahnuť jednu knihu a vlastne ani neviem nakoľko sa tej knižnej predlohy držia, ale som zvedavá a napnutá a to, že mám vydržať do budúceho leta ma neskutočne zožiera.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára