utorok 16. decembra 2014

Cassanda Clare - Mesto popola

„Často si kladl otázku, jestli kdy bylo cokoli z toho, co si dřív myslel o svém životě nebo o sobě samém, pravdivé. Myslel si, že je sirotek, ale nebyl. Myslel si, že je jedináček, ale měl sestru.“ 

Keď už si myslíte, že sa nič nemôže stať...
alebo 392 strán o tom
ako Vám kniha môže zlomiť srdce

Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? V druhém díle napínavé série autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.
 
 
Po prečítaní prvej knihy som sa nevedela dočkať, kedy sa konečne pustím do jej pokračovania. Mesto kostí je totiž kniha, pri ktorej prestávam žiť vlastný život a jediné čo chcem je čítať a čítať a konečne niekam dospieť a vyriešiť záhadu záhad, ktorá sa odohráva na stránkach týchto kníh. Zhltla som ju rovnako ako jednotku za pár dní a rovno sa idem aj vrhnúť na trojku. Len sa trochu zastavím pri napísaní recenzie. Upozorňujem, že táto recenzia bude obsahovať mierne spoilery na predchádzajúci diel a trochu i na tento!

„Už v naší budoucnosti vidím spoustu romantickejch pikniků. Ty budeš pít krvavou Mary a já si zase dám krev nějaké Mary.“

V druhom pokračovaní Nástrojov smrti vidíme ako sa Clary celkom zabývala vo svojom novom živote medzi lovcami tieňov, matkou v nemocnici a diabolským Valentýnom. Na rozdiel od prvej časti, kedy sme sa viac menej so všetkým zoznamovali sa na stránkach tohto pokračovania odohráva Valentínov boj o postupné získavanie čoraz väčšej moci. Okrem toho sledujeme Jacove rôznorodé citové pochody a veruže musíme uznať, že sa má nad čím zamýšľať. Či už je to Clary, z ktorej sa na poslednú chvíľu vykľula jeho sestra, alebo jeho rodina, ktorá ho odstrkuje, či inkvizítorka, ktorá mu navyše strpčuje každú voľnú chvíľu jeho života.

„Nespletla se.“ Jace mluvil trpkým tónem. „Viděla, jak se na tebe dívam a jak se díváš ty na mě, a zahrála si s námi jako s šachovými figurkami. Nic víc jsme pro ni nebyli.“

Clary je takisto mierne mimo z celej tej súrodeneckej veci a tak sa snaží na to nejako zabudnúť po Simonovom boku, ten mimochodom v tejto časti prejde radikálnou premenou a nepôjde len o jeho vizáž. Objaví sa nová postava Maia, ktorá je mladou vlkolačicou (je to tak správne?) a po svojej premene sa objaví v Lukovej svorke. Tak postupne spoznáva všetky hlavné postavy a zaplieta sa do ich zložitého príbehu rozhodne viac, ako by si sama kedy predstavovala.

„Mám hlad i teď,“ přerušil ho Simon a usmál se, takže odhalil špičáky, které mu vyjeli z pouzder v dásních. Bíle se třpytily a jejich špičky končily až u jeho dolního rtu. „Klidně bych si ještě trochu krve dal. I když z vaší krve bych sa asi udávil, vy jeden jedovatej – „

Okrem Mai sa objavuje ešte jedna postava a tou je Imogena alebo vrchná Inkvizítorka, ktorá očividne prišla aby znepríjemnila život nielen Jacovi ale očividne sa jej to darí aj u ostatných. Akosi sa totiž rozhodla, že bude vrcholne protivná a svojou jedovatosťou sa začne rovnať pomaly aj samotnému Valentínovi. Valentín sa zase v tejto časti pomaly ale isto dostáva k moci a neváha využiť hocijaké možné i nemožné prostriedky. V prvej časti sa mu podarilo získať pohár smrti a teraz ide po ďalších nástrojoch, ktoré by mu umožnili zrealizovať jeho diabolské plány.

„V dalším boxu seděla dvojice vlkodlaků. Okusovali maso ze syrových jehněčích kostí a dohadovali se o tom, zda by Brumbál z knih o Harrym Potterovi dokázal v boji porazit Krasomila Pohromu.“

POZOR, od tejto chvíle nasleduje hnusné spoilerovanie.

Takže celú časť sa len bojuje, pripravuje na boj, uteká sa odniekiaľ a celé je to také, akoby pomimo, len aby sa niečo napínavé dialo, aspoň teda pre mňa. Ja som po závere prvej časti sledovala hlavne príbeh Jace & Clary, nakoľko som bola zvedavá, ako to autorka spraví s ich postavami a či nakoniec sú súrodenci, alebo je to len dobre sfingovaná lož. Bohvie, každopádne som sa v knihe zameriavala hlavne na to, nemohla som si pomôcť, táto lovestory si ma totálne omotala okolo prsta.

„Přece jenom jsem na té lodi málem umřela, vzpomínáš?“ Pustil její ruku, ale upřeně ji pozoroval, skoro jako by se snažil zapamatovat si rysy jejího obličeje. „Já vím,“ řekl. „Pokaždé, když málem umřeš, málem umřu i já.“

Oproti prvej knihe, kedy sa mi zamilovanejšia zdala Clary, som mala tentokrát pocit, že Jace o ich lásku stojí viacej a bol by pre ňu ochotný urobiť čokoľvek. Ale to by nebolo ono, keby sa happyend odohral už v druhom pokračovaní. Takže autorka nás očividne bude stále naťahovať, predsa len má na to ešte štyri knihy. Ale láme mi to srdce. A nervy! Rozhodne je toto napínavejšie ako celý Valentínov boj o moc, ten je pre mňa len akýmsi pozadím k tejto neskutočnej lovestory.

„Od této chvíle už budu jen tvůj bratr,“ prohlásil a díval se na ni přitom s nadějným očekáváním, že ji to potěší, jenže jí se chtělo vykřiknout na něj, že jí rozbíjí srdce na kousíčky a že okamžitě musí přestat. „Tak jsi to přece chtěla, ne?“

Viem, že to možno znie povrchne, alebo hocijako, že si nevážim celý príbeh. Ale vážim, čítam to všetko, hltám stránku za stránkou. Verím, že keby tie knihy čítal niekto iný sústredil by sa na Valentínov boj alebo na čokoľvek, ja sa sústredím na toto. S mojou sestrou samozrejme, ktorú som do tohto musela zatiahnuť, ináč by ma rozpučilo od nervov. Takže, odporúčam len ľudom s pevnými nervami.

„A co ti mám asi tak říct? Pravdu? Pravda je taková, že mám Simona ráda tak, jak bych měla mít ráda tebe, a přeju si, aby on byl můj bratr a né ty, ale nemůžu s tím nic udělat a ty taky ne! Nebo tě snad něco napadá, když jsi tak děsně chytrej?!“ Jace nasál do plic vzduch a ona si uvědomila, že vůbec nečekal, že mu něco takového řekne, ani za milión let. Výraz v jeho tváři o tom zcela jasně vypovídal. 


Celkové hodnotenie:

Milujem ten príbeh tak ako Jace miluje Clary!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára