streda 21. januára 2015

Cassandra Clare - Mesto padlých anjelov

"Nikdy tě neopustím," řekla. "Bez ohledu na to, co se stane nebo co udělám?" "Nikdy se tě nevzdám," řekla. "Nikdy. To, co k tobě cítím-" Zamotala se do svých slov. "Je ta nejdůležitější věc, kterou jsem kdy cítila."

Príbeh pokračuje
alebo 384 strán o tom
ako sa to niekedy dá celkom rýchlo pokašľať

Válka skončila, Clary se snaží stát dobrou lovkyní stínů. Nic ale není bez kazu. Někdo vraždí Lovce stínů, kteří byli ve Valentýnově Kruhu, což vyvolává napětí mezi Podsvěťany a Lovci stínů, které by mohlo vést k další krvavé válce. Simon má stále větší potíže, nemluvě o tom, že chodí se dvěma krásnými a nebezpečnými dívkami, které jedna o druhé nevědí. A na Clary s Jacem číhá jejich nejhorší noční můra. Clary totiž uvedla do pohybu řetězec událostí, které by mohly vést ke ztrátě všeho, co miluje.

"Teoreticky, až projdeš tímhle tréninkem, měla bys být schopná udělat jedním kopnutím díru ve zdi nebo skolit jednou ranou losa." "Nikdy bych nepraštila losa," řekla Clary. "Je to ohrožený druh."

Prvé tri časti Nástrojov smrti boli neskutočné. Neskutočne úžasné dovolím si skromne tvrdiť. A keďže pôvodne boli písané ako trilógia, chvíľu som váhala, či sa pustím do štvrtej knihy a opäť sa vystavím všetkému napätiu, ktoré bolo v prvých troch knihách také, že som si takmer obhrýzla uši do špicata. Nakoniec však zvíťazila zvedavosť a ja som sa pustila do štvrtej knihy. V konečnom dôsledku však nesplnila moje očakávania tak ako som si to myslela.

Znovu se ozval bzučák u dveří. Oba dva kluci si vyměnili pohledy, když se šourali úzkou chodbou ke dveřím. Jordan tam byl první. Popadl věšák, který stál u dveří, trhnutím z něj shodil bundy a otevřel dveře dokořán. Věšák držel nad hlavou, jako oštěp. Za dveřmi byl Jace. Zamrkal. "Je tohle vážně věšák?" Jordan ho s bouchnutím položil na zem a povzdechl si. "Kdybys byl upír, bylo by tohle mnohem užitečnější." "Jo," řekl Jace. "Nebo kdybych byl někdo, kdo by sem přišel tak s pěti vrstvama oblečení."

Príbeh sa začína v podivuhodnom neutrálnom, priam pozitívnom svetle. Všetci sa milujú, nepriatelia sú mŕtvi, každý niekoho miluje a bla bla bla. Samozrejme sa teda zákonite musí niečo pokaziť. Spočiatku je to Simon a jeho ženy, potom záhadný ľudia, ktorí sa ho snažia napadnúť, upírka, ktorá ho chce získať na svoju stranu. Do toho je Jace nejaký divný, Clary je tiež voľáka divná, aj jej mama rieši okrem svojej svadby nejaké podivné kraviny. No proste po chvíľke kľudu sa to znova zvrháva na temný príbeh plný prekážok všetkého možného i nemožného druhu.

"Něco potřebovala?" "Ochranu. Vždyť víš. Měla bys být opatrná," řekla Isabele. Znělo to od ní tak prakticky, jako kdyby mluvila o nějakých extra tlačítkách. "Nejspíš si myslíš, že Andělé byli tak předvídaví, že nám vymysleli nějakou antikoncepční runu, ale musím tě zklamat."

V tejto knihe mi Jace išiel totálne na nervy, aj Clary a vlastne takmer všetci mi tak trochu liezli na nervy. Pretože som mala pocit, že namiesto toho, aby boli konečne šťastní, že sú všetci spolu a tešili sa z toho, si opäť len hľadajú nejaké dôvody prečo si to všetko komplikovať a robiť najťažším v živote. Takže som bola trošku namosúrená aj ja a mala som neskutočný problém sa trochu do príbehu vžiť. Dokonca som túto časť čítala asi zo všetkých najdlhšie. Po pravde, ma na začiatku nejako extra nezaujala a potom som to dočítala len preto, aby som ju dočítala a preto, že ma potom už začal trochu zaujímať koniec. Predsa len po tom všetkom čo sa tam nakopilo som aj ja predsa len netrpezlivo čakala na finálne rozuzlenie. 

"Jestli půjdeme do Tichého města, měla by ses obléknout. Chci říct, že mně by vyhovovalo, kdybys chodila jenom v kalhotkách a podprsence, ale nevím, jestli by to ocenili Mlčenlivá bratři. Zůstalo už jich jenom pár a já nechci, aby zemřeli na přílišné vzrušení."

Pred sebou mám ešte posledné dve knihy a po tejto štvrtej som úprimne zvedavá, čo ma v nich čaká. Viem, že mnohým sa tento diel páči, ale pre mňa osobne bol zatiaľ najslabším a nemala som pocit, že by ma ohromil tak ako tie predtým, alebo že by niečím vynikal. Možno len sem tam nejakou tou vtipnou hláškou, ale to bolo asi tak všetko. Vlastne ani nemám nejako chuť púšťať sa do pokračovanie, ale pre pokoj v duši to dočítam, možno ma ešte čaká nejaké prekvapenie.

"Milujete se navzájem. Každý to vidí. To jak se na tebe dívá. Je to ten druh lásky, který může buď spálit svět, nebo se může stát neuvěřitelně silným a krýsným. Ne, ona by tě nikdy neopustila. Ne, dokud by si nebyla jistá, že jsi v bezpečí." 


Celkové hodnotenie:
Cassandra nasadila prvou trojkou laťku skutočne vysoko a tentokrát ju podľa môjho názoru hlboko podliezla.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára