utorok 21. júla 2015

Thich Nhat Hanh - Skutečná láska

„Když prostě jen jdeme bez uvědomění, obětujeme ho jakémusi cíli někde jinde. A nežijeme. Když už hovoříme o cíli... Můžeme si rovnou položit otázku, co je nasím konečným cílem? Snad hřbitov? pokud tomu tak je, proč bychom tam měli spěchat? Tam žádný život nenajdeme. Život je zde, v každém našem kroku.“

Vlídnost, soucit, radost, svoboda... tohle všechno je láska. Ta skutečná.
Milovat a být milován. Kdo by po tom netoužil. Mnozí se ale domnívají, že je to jen nesplnitelný ideál. A přitom je to tak snadné. Thich Nhat Hanh, buddhistický mnich a známý učitel duchovních pravd, nabízí jednoduchou metodu s ohromujícími výsledky. Úplně stačí, když se naučíme být s plným uvědoměním v právě přítomném okamžiku. Soustředit se na vlastní dech a pak pronést jednu z manter. I ty jsou krásně prosté. Jako třeba tahle: „Má drahá, můj drahý, jsem tu pro tebe." A zázraky se začnou dít.
Knižka Skutečná láska ma zaujala na prvý pohľad svojou krásnou obálkou. Keď som ju potom o niečo neskôr držala v rukách, prekvapilo ma, aká je to vlastne malá knižočka. Osobne som čakala niečo objemnejšie, predsa len je to knižka o láske a tam si myslím, že sa dá písať a písať. Knižku som dostala k recenzii od nakladateľstva Metafora, ktorému za ňu skutočne ďakujem.

Pri otváraní tejto knihy som absolútne netušila do čoho idem, spočiatku som si myslela, že to bude nejaký príbeh o láske, veď to poznáte. Moja nevedomosť sa však zmenila hneď po prečítaní anotácie. Došlo mi, že toto nebude len taký obyčajný príbeh, ale že to bude jedna z tých knižiek, ktoré sú plné múdrostí, krásnych slov a viet, ktoré môžu mať neraz množstvo rôznych významov.

„V tomto případě je to ale právě nejmilovanější ze všech, kdo mi cosi zlého pověděl nebo udělal. A já proto trpím mnohem víc. Jsem hluboce raněn tím, že moje utrpení způsobil ten mému srdci nejbližší. Nejraději bych se odplížil do pokoje, zavřel za sebou, zůstal tam o samotě a plakal.“

V Skutočnej láske teda nie sú žiadne postavy, ktoré by Vám išli na nervy, avšak možno tou jedinou postavou ste Vy, ak teda knižku čítate a snažíte sa jej slová aspoň trochu preniesť do svojho života a vzťahu. Ja osobne som niektoré kapitoly skutočne ocenila a musím povedať, že som čakala len nejaké hlúposti o citoch a podobne, ale nakoniec som si uvedomila, že predsa len na tých slovách bude nejaký kus pravdy, a že by mi možno nezaškodilo, keby som sa nad sebou zamyslela trochu viac, ako doteraz a niečo z knihy aplikovala aj do svojho života.

„Pokud se stále trápíte, plášte a k slzám doháníte i milovanou osobu, pravá láska to není. Dokonce to může být její pravý opak. Není-li v lásce obsažena radost, můžete si být jisti, že není opravdová.“

Knižku odporúčam každému, doslova, pretože si myslím, že každý z nás si nájde ten svoj kúsok, ktorý ho osloví a uznanlivo nad ním pokrúti hlavou v tom zmysle, že v tej útlej knižočke je predsa len napísaný kúsok pravdy, dotýkajúci sa každého z nás. 


Celkové hodnotenie:
Osobne mám radšej knižky, v ktorých je nejaký príbeh, ale na druhej strane nikdy nie je na škodu ozvláštniť svoj čitateľský život knižkou, ktorá je plná múdrych slov, nad ktorými sa treba trochu zamyslieť. 

Za poskytnutie tejto knižky ďakujem nakladateľstvu Metafora, v prípade záujmu si knižku môžete zakúpiť na tomto odkaze.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára